sininen sydän

Keskustelutilaisuus: Miten voimme osallistua ukrainalaisten pakolaisten vastaanottamiseen?

Yhtä köyttä vetämässä -hanke kutsuu teidät keskustelemaan ukrainalaisten pakolaisten tilanteesta ja siitä, miten me voimme osallistua pakolaisten vastaanottamiseen ja kotoutumisen tukemiseen.

Keskustelu järjestetään Teams-yhteydellä verkossa torstaina 21.4. klo 11.00–12.30.

Keskustelutilaisuuden avaa Suomen Punaisen Ristin maahanmuuttajaohjelman kehittämispäällikkö Johanna Matikainen puheenvuorolla ukrainalaisten pakolaisten tilanteesta nyt ja tulevaisuudessa.

Suomeen saapuu päivittäin satoja ukrainalaisia pakolaisia. He ovat pääasiassa naisia ja lapsia, jotka sijoittuvat asumaan eri puolille Suomea vastaanottokeskuksiin ja kotimajoituksiin. Kunnat ja monet järjestöt ovat osaltaan auttamassa pakolaisten vastaanotossa ja maahantuloon liittyvien asioiden järjestämisessä. Toiminnassa on mukana myös tuhansia vapaaehtoisia ympäri Suomea. Vapaaehtoisia tarvitaan kuitenkin koko ajan lisää erilaisiin tehtäviin.

Yhtä köyttä vetämässä -hanke kutsuu teidät keskustelemaan siitä, miten itse osallistutte tai yhdistyksenne osallistuu tai haluaisi osallistua pakolaisten vastaanotto- ja kotoutumistoimintaan. Voimme yhdessä keskustellen tutustua eri mahdollisuuksiin ja miettiä mitä me Eläkeliittona voimme tehdä.

Pääset liittymään mukaan keskusteluun tästä linkistä: https://bit.ly/ELkeskustelutilaisuus210422

Teams-yhteys avataan klo 10.50.

Anu Kytömäki

Anu Kytömäki_web