Iäkäs nainen kuuntelee kuulokkeilla musiikkia hienoisesti hymyillen

Kirjoituskutsu "Musiikin myötä minä"

Mitä musiikki on sinulle merkinnyt elämäsi varrella, ovatko sen merkitykset muuttuneet iän myötä? Millaisia musiikkiin liittyviä muistoja sinulla on? Onko musiikki tuonut elämääsi jotain hyvää - tai jotakin ikävää? Miten musiikki on vaikuttanut sinuun tai ihmisiin ympärilläsi? Kerro se meille!

Eläkeliiton valtakunnallinen TunneMusiikki-toiminta täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Juhlan kunniaksi kutsumme kaikkia ikääntyviä kirjoittamaan musiikkikokemuksiaan ja kokoamaan kanssamme Musiikin myötä minä -kokoelmakirjaa. Samalla kirjoittajat voivat osallistua musiikin ja ikääntymisen yhteyttä tutkivan väitöskirjan aineiston keräykseen sekä voittaa musiikkiaiheisia palkintoja. Lisätietoa tutkimuksesta löytyy täältä.

Kirjoita auki musiikkiin liittyvä tositarina, muistoja, arjen tilanteita, runoja tai aforismeja – tyyli on vapaa!
Tekstien keruu on auki 1.6. - 15.9.2022.
Voit osallistua tekstilläsi kokoelmakirjaseen, tutkimukseen tai molempiin. Tekstit käsitellään nimimerkin suojassa.
Lue lisää ja lähetä tekstiä täällä

Heidi Oilimo

Musiikkisuunnittelija