Kuva videokuvaamisesta älypuhelimella kauniin maiseman äärellä

Tule Digitarinatyöpaja Facebook-ryhmään

Julkaistu 14.11.2019

Viimeksi päivitetty 19.2.2020

Monelle saattaa edelleen tulla yllätyksenä, kuinka monipuolista videosisältöä esimerkiksi YouTubesta löytyy. Esimerkiksi opastussisältöä löytyy aina kutomisesta kalastukseen. YouTubessa on todella paljon ihan tavallista arkista sisältöä, kuten esimerkiksi näistä valmiiksi YouTubesta etsimistämme videoista ilmenee. Kannattaa kokeilla etsiä omiin mielenkiinnon kohteisiin liittyvää videosisältöä YouTubesta ihan samaan tapaan kuin Googlestakin erilaisilla asiasanoilla haetaan.

(Ohje: Yllä olevassa kappaleessa olevaa "videoista"-linkkitekstiä painamalla ruudulle avautuu erillinen sivu, jolle on koottu videoista muodostuva seinämä. Yksittäiset videot lähtevät pyörimään niiden kohdalla olevaa vaakakolmion muotoista play-kuvaketta painamalla.)

Me Netikäs -projektissa haluamme rohkaista senioreita tuottamaan ja julkaisemaan myös omaa videosisältöä esimerkiksi YouTubessa. Tueksi omien videoiden tuottamiseen olemme perustaneet "Digitarinatyöpaja" -nimisen Facebook -ryhmän, johon voivat pyytää päästä mukaan kaikki videoharjoitusten teosta kiinnostuneet.

Ryhmään toivotaan ottavan osaa sellaisten henkilöiden, jotka ovat: a) kiinnostuneita omien videoiden tekemisestä, b) jotka tekevät ryhmässä tehtäväksi annettuja harjoitusvideoita ja jakavat ne ryhmälle, c) tai jotka tuottavat ryhmälle omatoimisesti arvioitavaksi omia videoitaan.

Ryhmä löytyy Facebookista ryhmän nimellä hakemalla tai suoraan oheisen linkin kautta:

Näytään ja kuulutaan rohkeasti myös verkossa!

Teksti: Sanna Tuominen

Sanna Tuominen