Avomuotoinen sopeutumisvalmennuskurssi leskeksi jääneille Turussa

Yhtäkkiä yksin -kurssilla leskeksi jäämistä käsitellään yhdessä vertaisten kanssa kokeneen ammattilaisen ohjauksessa.
3.10.21.11.2018
Ilmoittaudu 31.8.2018 mennessä.
Sepänkatu, Turku

Tämä kurssi on tarkoitettu yli 60-vuotiaille, vähintään puoli vuotta- ja pääsääntöisesti korkeintaan kolme vuotta aiemmin leskeksi jääneille henkilöille. Sopeutumisvalmennuskurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Turussa 3.10.-21.11.2018 järjestettävä sopeutumisvalmennuskurssi on avomuotoinen, kokoontumiskertoja on kahdeksan. Tapaamiset ovat keskiviikkoisin klo 13-15 keskustan tuntumassa. Kurssilla käsitellään omaa tilannetta ohjatuissa vertaistukikeskusteluissa.

Sopeutumisvalmennuksessa käydään läpi suruun liittyviä asioita, yksin jäämisen aiheuttamia tunteita ja pohditaan yhdessä keinoja, jotka kantavat arjessa eteenpäin. Kurssilla pääpaino on tulevaisuudessa. Tavoitteena on sekä jäsentää omaa elämäntilannetta että saada työkaluja omien tavoitteiden saavuttamiseen.

Kouluttaja: Liisa Salmenperä

Osallistujat: Kurssille valitaan 8 osallistujaa hakemuslomakkeiden perusteella.

Hakeminen: 31.8.2018 mennessä. Kurssi on maksuton, mutta matkakulut maksetaan itse. Valinnoista ilmoitetaan kaikille noin kuukautta ennen kurssia. Avaa tulostettava hakulomake ja -ohje tästä. Lomakkeessa ei mainita tätä lisäkurssia, mutta kurssille haun voi kirjoittaa lomakkeeseen itse.

Lisätietoja ja hakulomakkeita myös: Suunnittelija Anu Korhonen, anu.korhonen@elakeliitto.fi tai 040 7257 561

Anu Korhonen

Suunnittelija, sopeutumisvalmennus