Lähikuva naisesta katsomassa mietteliäänä maisemaa

Digitaalisen tarinankerronnan työpaja Lehmirannassa 23.10.-24.10.

23.10.24.10.2019
Lehmirannan Lomakeskus, Salo

HUOM! Sitova ennakkoilmoittautuminen sähköpostitse Sanna Tuomiselle! Mukaan mahtuu 12 osallistujaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Eläkeliiton Netikäs -projekti järjestää digitaalisen tarinankerronnan työpajan Lehmirannan Lomakeskuksessa, Salossa 23.-24.10.2019. Työpajassa hiotaan jokaisen osallistujan henkilökohtaisia tarinankerronnan taitoja, perehdytään omien tarinoiden käsikirjoittamiseen ja harjoitellaan omien tarinoiden esittämistä videolle. Videoidut tarinat taltioidaan Netikäs -projekin toimesta ja niistä koostetaan pätkiä senioreiden digitaalisesta arjesta kertovaan dokumenttielokuvaan.

Digitaalisen tarinankerronnan työpajaan osallistujilta edellytetään halua kertoa henkilökohtainen tarina omasta digitaalisesta arjesta videolla avoimesti tunteita ilmaisten. Eduksi on jos osallistujalla on entuudestaan tarinankerronnan lahjoja ja rohkeutta puhua tunteistaan. Myös suostumus antaa videoitu tarina Netikäs -projektin käyttöön on osallistumisen edellytys.

Työpajan jälkeen osallistujilla on kokemusta digitaalisesta tarinankerronnasta. Työpajaan osallistuneet saavat myös työkaluja ohjata vastaavaa toimintaa omissa piireissään ja/tai yhdistyksissään.

Kiitokseksi työpajassa tuotetuista videoista osallistujille tarjotaan työpajan aikana yöpyminen omassa yhden hengen huoneessa Lehmirannan lomakeskuksessa, sekä ohjelman mukaiset ateriat. Osallistujat kustantavat itse siis vain matkakulunsa.

Ohjelma 23.10

11-12 Aloituskahvit ja suolaista purtavaa