Kaksi naista halaa toisiaan

Sopeutumista tukeva kurssi puolisonsa omaishoitajana toimineille leskille

Yhtäkkiä yksin® -kurssilla leskeksi jäämistä käsitellään yhdessä vertaisten kanssa kokeneen ammattilaisen ohjauksessa.
24.4.28.4.2023
Ilmoittaudu 11.2.2023 mennessä.
Tampere, Tampereen kylpylä
Hae

Kurssi on tarkoitettu yli 50-vuotiaille, vähintään puoli vuotta, ja pääsääntöisesti korkeintaan kolme vuotta aiemmin leskeksi jääneille henkilöille. Tämä kurssi on suunnattu erityisesti puolisonsa omaishoitajana toimineille leskille. Sopeutumista tukevalle kurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Yhtäkkiä yksin -kurssilla käydään läpi suruun liittyviä asioita, yksin jäämisen aiheuttamia tunteita ja pohditaan yhdessä keinoja, jotka kantavat arjessa eteenpäin. Kurssilla pääpaino on tulevaisuudessa. Tavoitteena on sekä jäsentää omaa elämäntilannetta että saada työkaluja omien tavoitteiden saavuttamiseen.

Ohjaaja: Terhi Vedenkivi

Osallistujat: Kurssille valitaan 16 osallistujaa hakemuslomakkeiden perusteella.

Hakeminen: 11.2.2023 mennessä. Kurssi on maksuton, mutta matkakulut maksetaan itse. Kurssiin kuuluu ruokailut (puolihoito) ja majoitus kahden hengen huoneessa, yhden hengen huoneen voi saada maksamalla erotuksen kahden hengen huoneen hintaan. Valinnoista ilmoitetaan kaikille viimeistään noin kuusi viikkoa ennen kurssia.

Osallistujavalinnoissa noudatetaan Valtioneuvoston asetusta valtionavustuksista yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistämiseen, 14 §

Lisätietoja p. 040 7257 561

Anu Korhonen