Käsi olkapäällä

Sopeutumisvalmennuskurssi isovanhemmille, jotka ovat vieraantuneet lapsenlapsistaan oman lapsensa eron takia

Isovanhemmuus erossa -kurssilla käsitellään omien lasten erosta johtuvaa lapsenlapsista vieraantumista yhdessä vertaisten kanssa ammattilaisen ohjauksessa. Hakuaikaa jatkettu, hae 10.9. mennessä!
25.9.27.9.2020
Ilmoittaudu 10.9.2020 mennessä.
Lehmiranta, Salo
Hae

Kurssi on tarkoitettu yli 50-vuotiaille, joiden lasten erosta on vähintään puoli vuotta- ja pääsääntöisesti korkeintaan kolme vuotta. Sopeutumisvalmennuskurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Sopeutumisvalmennuksen tavoitteena on auttaa osallistujia eteenpäin ja voimaan hyvin haastavassa tai muuttuneessa elämäntilanteessa.  Se tarjoaa mahdollisuuden ja tuen

• vertaistuen toteutumiseen
  • oman tilanteen jäsentelyyn
  • tilanteeseen liittyvien tunteiden käsittelyyn
  • uusien näkökulmien avautumiseen
  • kehittää taitojaan oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseksi

Ohjaajat, Tuula ja Jouko Stenroth, ovat sopeutumisvalmennuksen ja kriisi-/traumapsykoterapian ammattilaisia.

Osallistujat: Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemuslomakkeiden perusteella. Hakea voi yksin tai yhdessä puolison kanssa, kuitenkin niin, että molemmat täyttävät omat hakemuslomakkeensa.

Hakeminen: hakuaikaa jatkettu, hae 10.9.2020 mennessä! Kurssi on maksuton, mutta matkakulut maksetaan itse. Kurssiin kuuluu ruokailut ja majoitus kahden hengen huoneessa, yhden hengen huoneen voi saada maksamalla erotuksen kahden hengen huoneen hintaan. Valinnoista ilmoitetaan kaikille viimeistään noin kuusi viikkoa ennen kurssia.

Osallistujavalinnoissa noudatetaan Valtioneuvoston asetusta valtionavustuksista yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistämiseen, 14 §

Lisätietoja p. 040 7257 561

Anu Korhonen