Käsi olkapäällä

Verkkokurssi eronneille - sopeutumista tukeva kurssi syyskuussa

Erosta eheäksi® -kurssilla eroa käsitellään yhdessä vertaisten kanssa kokeneiden ammattilaisten ohjauksessa.
13.9.17.9.2021
Ilmoittaudu 23.7.2021 mennessä.
Verkossa, Teams-ohjelmalla
Hae

Kurssi on tarkoitettu yli 50-vuotiaille, vähintään puoli vuotta- ja pääsääntöisesti korkeintaan kolme vuotta aiemmin eronneille henkilöille. Sopeutumista tukeville kurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Kurssin tavoitteena on uusien näkökulmien saaminen muuttuneeseen elämäntilanteeseen. Tavoitteena on myös tuen saaminen oman identiteetin uudelleen rakentamisessa ja uuden elämänpolun löytymisessä. Kurssilla pääpaino on tulevaisuudessa. Tarkoituksena on sekä jäsentää omaa elämäntilannetta että saada työkaluja omien tavoitteiden saavuttamiseen.

Kurssi on maksuton ja se toteutetaan Teams ohjelmalla. Tarvittaessa perehdytämme kurssille tulossa olevia Teamsin käyttöön etukäteen. Ohjelma rakentuu päivittäin niin, että verkkoaikaa yhdessä on klo 10–14 (ennen yhteisen ajan alkua voidaan varmistaa yhteyden toimivuus). Klo 12–12.40 on ruokatauko. Klo 14–18 välisenä aikana (ti-pe) toteutetaan ryhmätapaaminen, joka sovitaan päivän aikana.

Kurssilla ohjaajana ja asiantuntijana toimivat Liisa Salmenperä ja Terhi Vedenkivi, teknisenä tukena Anu Korhonen.

Hakeminen: 23.7.2021 mennessä.

Osallistujavalinnoissa noudatetaan Valtioneuvoston asetusta valtionavustuksista yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistämiseen, 14 §

Anu Korhonen

Suunnittelija, sopeutumista tukevat kurssit