Kaksi naista halaa toisiaan

Verkkokurssi leskeksi jääneille - sopeutumista tukeva kurssi joulukuussa

Yhtäkkiä yksin® -kurssilla leskeksi jäämistä käsitellään yhdessä vertaisten kanssa kokeneen ammattilaisen ohjauksessa.
7.12.11.12.2021
Ilmoittaudu 24.9.2021 mennessä.
Verkossa, Teams-ohjelmalla
Hae

Kurssi on tarkoitettu yli 50-vuotiaille, vähintään puoli vuotta, ja pääsääntöisesti korkeintaan kolme vuotta aiemmin leskeksi jääneille henkilöille. Sopeutumista tukevalle kurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Yhtäkkiä yksin -kursseilla käydään läpi suruun liittyviä asioita, yksin jäämisen aiheuttamia tunteita ja pohditaan yhdessä keinoja, jotka kantavat arjessa eteenpäin. Kurssilla pääpaino on tulevaisuudessa. Tavoitteena on sekä jäsentää omaa elämäntilannetta että saada työkaluja omien tavoitteiden saavuttamiseen.

Ohjaaja: Liisa Salmenperä

Osallistujat: Kurssille valitaan 8 osallistujaa hakemuslomakkeiden perusteella.

Hakeminen: 24.9.2021 mennessä.

Kurssi on maksuton ja se toteutetaan toteutetaan Teams ohjelmalla. Tarvittaessa perehdytämme kurssille tulossa olevia Teamsin käyttöön etukäteen. Ohjelma rakentuu päivittäin niin, että verkkoaikaa yhdessä on klo 10-14 (ennen yhteisen ajan alkua voidaan varmistaa yhteyden toimivuus). Klo 12-12.40 on ruokatauko. Klo 14-18 välisenä aikana (ti-pe) toteutetaan ryhmätapaaminen, joka sovitaan päivän aikana.

Kurssilla ohjaajana ja asiantuntijana toimii Liisa Salmenperä, teknisenä tukena Anu Korhonen.

Valinnoista ilmoitetaan kaikille viimeistään noin kuusi viikkoa ennen kurssia.

Osallistujavalinnoissa noudatetaan Valtioneuvoston asetusta valtionavustuksista yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistämiseen, 14 §

Lisätietoja p. 040 7257 561

Anu Korhonen