Tietotekniikka ja mediataidot

Tietotekniikka ja mediataidot kuuluvat ikääntyneille siinä missä muillekin ikäryhmille. Niistä on sähköistyvässä maailmassa tullut keskeinen osa elämäämme ja kansalaistaitojamme. Eläkeliitto haluaa tukea jäseniään tietotekniikan ja mediataitojen opettelussa kokoamalla mm. näille sivuille opettavaisia sisältöjä aiheesta.

Vapaaehtoiset nettiopastajat ovat jäsentemme tukena paikallisissa yhdistyksissä. He auttavat esimerkiksi internetin käytön kanssa alkuun pääsemisessä. Mikäli yhdistyksessäsi ei vielä ole nettiopastustoimintaa, mutta sille olisi tarvetta, asia on hyvä ottaa esiin paikallisessa yhdistyksessä. Kuka tahansa jäsen ja mikä tahansa yhdistys voi halutessaan käynnistää nettiopastustoiminnan parhaaksi katsomallaan tavalla.

Tietoja ja taitoja

Jokainen voi oppia tietotekniikkaa ja mediataitoja! Tavallisen ihmisen ei tarvitse tavoitella taivaita.

Nettiopastustoiminta

Jokainen voi opettaa muille, mitä itse jo osaa! Kun käyttää itse tietoteknisiä laitteita, esimerkiksi tablettia tai älypuhelinta ja internetiä, voi opettaa muita.

Sähköisessä maailmassa

Jokainen voi näkyä ja kuulua, osallistua ja vaikuttaa sähköisessä maailmassa! Sähköinen maailma kuuluu kaikille, myös senioreille ja ikäihmisille.

Netikäs-projekti

Eläkeliitto toteuttaa Netikäs-projektia vuosina 2017–2020.