Digipelaaminen

Digitaalinen peli on peli, jota pelataan digitaalisella laitteella, kuten tietokone, pelikonsoli tai matkapuhelin. Digipelaamisen ymmärretään joskus tarkoittavan vain raha- tai uhkapelaamista, koska tätäkin voi harrastaa internetissä. Suuri osa ihmisistä ostaa kuitenkin digipelinsä kaupoista kertaostona ihan samalla tavalla omaan viihdekäyttöön, kuin perinteiset lauta-, kortti- ja seurapelitkin. Digitaalisia pelejä on kehitetty jo niin paljon, että niistä voisi kuvitella löytyvän jotain jokaisen makuun.

Digipelit taiteena

Peliuutisia lukiessa saa helposti käsityksen, että digitaaliset pelit kuuluvat vain nuortenkulttuuriin.

Tietokonepeleistä innostuneet seniorit kohtaavat ennakkoluuloja

”Käskisivät lääkäritkin pelata” – seniorit pohtivat pelaamista pelipäivässä

Pelaajat ikääntyvät - seniorit valtaavat e-urheilumaailmaa

Tietokonepelejä pelaavien keski-ikä nousee ja sitä myöten myös senioritoiminta kaipaa uudistumista.

Eläkeliitto pelaa Grey Gunnersien johdolla!

Eläkeliitto ottaa osaa peliviikkoon 5.11. maanantaina klo 12-16. Kutsumme kaikki tutustumaan senioripelaamiseen Sellon kirjastoon Espooseen - pelasit itse tai et.

VR ja digipelaaminen -työpajaoppaat

Tutustutaan yhdessä digitaalisiin peleihin ja virtuaalitodellisuuteen! Digitaalisten pelien pelaaminen tai virtuaalimaailmoihin tutustuminen ei ole vain lasten ja nuorten juttu.