Kehittämisprojektit

Eläkeliitto toteuttaa Netikäs-projektia vuosina 2017–2020. Netikäs -projektin tavoitteena on tukea ja vahvistaa ikäihmisten ”digimediasivistystä” eli tietoja- ja taitoja toimia internetin maailmassa.

Projektissa tehdään sähköistä ja kirjallista materiaalia, toteutetaan työpajoja, ryhmätoimintaa ja koulutusta digimediasivistykseen liittyen. Projektilla on monia yhteistyökumppaneita, kuten Maaseudun Sivistysliitto, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry, Vanhustyön keskusliiton SeniorSurf, Senioriverkko, Enter ry ja Lapin yliopisto. Ylivoimaisesti tärkeimpinä yhteistyökumppaneina ovat kuitenkin Eläkeliiton aktiiviset seniorit piireissä ja yhdistyksissä ympäri Suomen.

Projektissa pyritään lisäämään ymmärrystä sähköisestä maailmasta. Tärkeitä lähtökohtia toiminnassa ovat yhdessä oppiminen, vahvuuksien, mielenkiinnon kohteiden ja tarpeiden huomioiminen. Toivomme, että saamme mukaamme laajan joukon senioreita, jotka haluavat itse näkyä ja kuulua netissä ja samalla opettaa ja oppia nettitaitoja yhdessä muiden kanssa.

LähiVerkko-projekti (2013-2017) toi tietotekniikkaa ikäihmisten arkeen

LähiVerkko-projekti toimi viisi vuotta ikäihmisten tietotekniikan käyttötaitojen parantamiseksi.

Kirjoita meille...

Vastaanotamme ja julkaisemme mielellämme uutisia, kokemuksia, tarinoita ja muita juttuja sähköisestä maailmasta. Uutinen voi koskea esim.

Eläkeliiton Netikäs - Sähköinen maailma on iloa ja elämyksiä!

Sähköinen maailma on muutakin kuin tekniikkaa tai sähköisiä palveluita! Kun lapsille opetetaan digi- ja mediataitoja, heille lähdetään opettamaan kaikkea kivaa.