Mediataidot haltuun

Eläkeliiton Netikäs etenee sisällöt edellä. Sähköinen maailma, kun on muutakin kuin tekniikkaa tai sähköisiä palveluita. Sähköisessä maailmassa jokainen kansalainen tarvitsee mediataitoja, eli : tervettä kriittisyyttä – jotta ei ota kaikkea annettuna, vuorovaikutustaitoja – jotta verkossa olisi mukava olla, turvataitoja – jotta voi surffata missä haluaa, käyttötaitoja – jotta voi tehdä mitä haluaa ja rohkeaa luovuutta – jotta voi toteuttaa itseään.

Keskustelutilaisuus: median luoma kuva ikäihmisistä sähköpisten palveluiden käyttäjinä
Osallistujat pääsevät arvioimaan laajaa mediassa käytettyjen kuvien kattausta ikäihmisistä sähköisten palveluiden käyttäjinä ja kertomaan kokemuksistaan markkinoinnin kohteina.
Tiedon löytämisen taito

– tärkein taito nettimaailmassa?

Oppimisesta nettiarjessa

Meillä jokaisella on ”oma arkemme”, mutta ”muiden arki” ympäröi meitä.

Netikäs -mediasivistysmateriaali

Netikäs -projekti sai alkusysäyksensä Lähiverkko -projektista, jossa kehitettiin muun muassa "Netikäs -mediasivistysmateriaali" ikäihmisille.

Mediasivistys on hyödyllinen kansalaistaito

Eläkeliitossa on käynnistynyt uusi kolmivuotinen Netikäs -projekti, jonka tarkoituksena on lisätä ja vahvistaa ikäihmisten nettitietoja ja -taitoja eli mediasivistystä.

Mitä on digimediasivistys?

Internet on muutakin kuin tekniikkaa…

Eläkeliiton Netikäs - Sähköinen maailma on iloa ja elämyksiä!

Sähköinen maailma on muutakin kuin tekniikkaa tai sähköisiä palveluita! Kun lapsille opetetaan digi- ja mediataitoja, heille lähdetään opettamaan kaikkea kivaa.