Tasapainokollaasi

Vinkkejä kampanjan toteutukseen

Julkaistu 14.12.2020

Viimeksi päivitetty 20.1.2021

Tälle sivulle on koottu vinkkejä tasapainokampanjan toteuttamiseen yhdistyksessä.

Kampanjan idea

Kampanjan ideana on lisätä tietoisuutta tasapainon merkityksestä, kaatumisen ehkäisystä ja luustoterveyden edistämisestä. Tavoitteena on saada kaikki toimimaan, tekemään tasapaino-, luustotesti ja harjoittelemaan tasapainoa monipuolisten vinkkien avulla.

Kampanjan ajankohta

Kampanja käynnistyy 4.1.2021 ja jatkuu 3.2.2021 saakka.

Kampanjan materiaalit

Materiaalipaketti on sähköinen ja se sisältää käytännön ohjeita, valmiita tekstimalleja, testejä ja liikuntavinkkejä.

Onko tasapainosi terästä -kampanjan materiaalit:

  • Terävaarin haastevideo
  • Harjoitusvinkit ja -videot
  • Logot
  • Tiedotepohja ja
  • Tekstimateriaalit

ovat yhdistysten vapaasti käytettävissä.

Lataa materiaalit ja linkit tasapainoiluun

Tiedotepohja (word)
Tasapainologo

Tasapainologo (mustavalkoinen)
Teräsvaarin haastevideo
Tasapainotesti
Luustotesti
Liikuntavinkit
Tietoiskut tasapainoon (A4 pdf)

Näin yhdistys voi osallistua kampanjaan.

Käykää tykkäämässä Eläkeliiton somekanavissa (Facebook, Instagram) ja jakakaa valmis julkaisu eteenpäin.

Eläkeliiton julkaisuaikataulu Facebookissa:

4.1.
7.1.
13.1.
20.1.
27.1.
3.2.

Yhdistykselle voi muotoilla myös oman sopivan julkaisun ja jakaa se hashtageilla

#onkotasapainositerasta #tasapainoinentammikuu #tasapaino

Tägäämällä @elakeliitto mukaan julkaisuihin saamme tietoa yhdistyksen julkaisuista.

Mikäli kokoontumiset ovat mahdollisia, kannattaa TASAPAINO-teema ottaa puheeksi ja tehdä yhdessä tasapainoharjoituksia.

Vinkkejä toteutukseen

Kampanjan aikana julkaistaan viikoittain uudet liikuntavinkit, joiden avulla voi ottaa tasapainoharjoittelun osaksi omaa arkea. 

Sisällöistä ja materiaaleista voi valita yhdistykselle sopivimmat vaihtoehdot tai tuottaa itse uutta ja omaa sisältöä.

  • Jokainen yhdistys viestii omalla tavallaan ja panoksellaan.
  • Ohjeet on tehty viestinnän avuksi ja tueksi.
  • Tärkeintä on tehdä omaa toimintaa näkyväksi yhdistykselle sopivalla tavalla.

Missä kampanjasta kerrotaan?

  • yhdistyksen verkkosivuilla
  • yhdistyksen tiedotteessa / jäsenkirjeessä
  • yhdistyksen sosiaalisen median kanavissa (esim. facebook, instagram, twitter)
  • oman alueen mediassa ja ilmoituspaikoilla

Lisätietoja kampanjasta

Outi Kokko-Ropponen
outi.kokko-ropponen@elakeliitto.fi 
040-7257 024

Outi Kokko-Ropponen

Thumbnail
Liikuntasuunnittelija
outi.kokko-ropponen@elakeliitto.fi