OmaEljas-asiointipalvelu on tarkoitettu Eläkeliiton jäsenille. Palvelun avulla näet rekisterissä olevat omat tietosi ja tarvittaessa voit korjata osoite-, puhelin- ja s-postitietosi.
Palveluun kirjaudutaan omalla jäsentunnuksella(-numerolla) ja salasanalla. Käytettäessä palvelua ensimmäistä kertaa, tilaat salasanan Eläkeliitosta alla olevasta linkistä
josta avautuu alla näkyvä ikkuna. Kirjoita siihen jäsennumerosi (löytyy mm jäsenlaskun jäsenkortista, tai kysymällä jäsenyhdyshenkilöltä). Klikkaa sen jälkeen alimmaisena olevasta tekstistä "Tilaa uusi salasana tästä".
Salasana lähetetään hetken kuluttua sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut jäsenrekisteriin. Lisäämällä saamasi salana kirjautumisikkunan kohtaan "Salasana" ja painamalla "Kirjaudu", - avautuu "Tervetuloa sähköiseen asiointipalveluun" -sivu.
Nyt voit tarkastella omia tietojasi ja mm muuttaa liitosta saamasi salasana omaksi (itse keksimäksi). Kannattaa tehdä saman tien.
Voit sivulla tarkastella myös mm oman jäsenmaksutilanteesi (avoin/hyväksytty, mikä tarkoittaa maksamatta/maksettu). Huom! Tieto maksun suorituksesta OmaEljaksessa ei päivity reaaliajassa, vaan kuukausittain, joten ei kannata heti hermostua, jos tiedossa ristiriita.
Helpottaaksesi sivulle uudelleen tulemista, kannattaa se tallentaa esim selaimen kirjanmerkkeihin. (Näin teen kirjanmerkin Chrome-selaimesa)