Kilpailutoiminta

Eläkeliitossa kilpaillaan valtakunnallisesti kahdessatoista eri lajissa.

Eläkeliitossa kilpaillaan valtakunnallisesti kahdessatoista lajissa, jotka ovat boccia, golf, hiihto, keilailu, lentopallo, metsästysammunta, metsätaito, mölkky, pilkki, rantaonginta, suunnistus ja tanssi. Valtakunnallisten mestaruuskilpailuiden järjestelyistä vastaa aina joko Eläkeliiton yhdistys tai piiri ja useammassa lajissa kilpailuiden järjestelyapuna on paikallinen liikunta- tai urheiluseura.

Kilpailuiden järjestämisen

Valtakunnallisten kilpailuiden järjestämisvastuu myönnetään hakemusten perusteella. Hakemukset tulee toimittaa Eläkeliittoon vuosittain 31.5. mennessä ja valinnat seuraavan vuoden kilpailuajankohdista ja järjestävistä tahoista julkaistaan vuosittain kesäkuussa.

Vuonna 2021 järjestetään golf-, rantaonginta-, metsästysammunta-, suunnistus- ja keilailumestaruuskilpailut liittokokouksen ja kesäjuhlien yhteydessä 7.-8.6.2021 Tampereella. Palkintojen jako 8.6. "Pakkahuoneen jatkoilla" klo 20.00 alkaen. Tapahtuman yhteydessä 8.6. pelataan Eläkeliiton ensimmäinen Kävelyfutis-turnaus.

Vuoden 2020 kilpailujärjestäjillä on mahdollisuus järjestää peruuntuneet mestaruuskilpailut erikseen sovittavana ajankohtana 2020 - 2022. Muiden mahdollisten mestaruuskilpailuiden hakuaikaa on pidennetty 15.8. asti.

Hae Eläkeliiton valtakunnallisen mestaruuskilpailun järjestäjäksi.

Kilpailutuloksia vuodelta 2020
Keilailu

Karsinta (kaikki)

Eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskilpailut 2020-2022

Eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskilpailut ja kilpailukutsut 2020 - 2022

Muutokset mahdollisia.

Eläkeliiton viralliset kilpailusäännöt
Kaikkien kilpailulajien säännöt
Kilpailutuloksia vuodelta 2019

Tulokset eri kilpailulajeissa

Golf

Tulokset 2019

Kilpailutuloksia vuodelta 2018
Tulokset eri kilpailulajeissa

Boccia

Naisten sarja:

Eläkkeellä on aikaa liikunnallisille ystäville

Osalle meistä liikunta on rentouttavaa juuri siksi, että saa olla hetken yksin ja pääsee irrottautumaan arjesta.