Kilpailutoiminta

Eläkeliitossa kilpaillaan valtakunnallisesti neljässätoista eri lajissa.

Ajankohtaista

Eläkeliiton kilpailutoimintaa toteutetaan koronaan liittyvien suositusten ja rajoitusten mukaan. Muutokset ovat mahdollisia.

Eläkeliitossa kilpaillaan valtakunnallisesti neljässätoista lajissa, jotka ovat boccia, frisbeegolf, golf, hiihto, keilailu, lentopallo, metsästysammunta, metsätaito, mölkky, pilkki, rantaonginta, suunnistus, tanssi ja tonkkumi. Valtakunnallisten mestaruuskilpailuiden järjestelyistä vastaa aina joko Eläkeliiton yhdistys tai piiri ja useammassa lajissa kilpailuiden järjestelyapuna on paikallinen liikunta- tai urheiluseura.

Kilpailuiden järjestämisen

Valtakunnallisten kilpailuiden järjestämisvastuu myönnetään hakemusten perusteella. Hakemukset tulee toimittaa Eläkeliittoon keväällä ja valinnat seuraavan vuoden kilpailuajankohdista ja järjestävistä tahoista julkaistaan vuosittain kesäkuussa.

Hae vuoden 2022 kilpailuiden järjestäjäksi  15.6.2021 mennessä.

Vuonna 2022 on haettavissa seuraavat Eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskilpailut;
Boccia (kevät; pari ja joukkuekilpailu), Boccia (syksy: henkilökohtainen kilpailu), Frisbeegolf, Golf, Lentopallo, Metsästysammunta, Metsätaito, Mölkky, Pilkki, Rantaonginta, Tanssi (valssi, tango, humppa) ja Tonkkumi.

Linkki hakulomakkeeseen.

Uusi ajankohta kesän 2021 kilpailuille
Vuonna 2021 järjestetään golf-, rantaonginta-, metsästysammunta-, suunnistus- ja keilailumestaruuskilpailut liittokokouksen ja kesäjuhlien yhteydessä 24.-25.8.2021 Tampereella. Suunnistus, keilailu ja metsästysammunnat alkavat jo ma 23.8.

Palkintojen jako  "Pakkahuoneen jatkoilla" 24.8. klo 20.00 alkaen.

Tapahtuman yhteydessä 23.8. pelataan Eläkeliiton ensimmäinen Kävelyfutis-turnaus.

Kilpailutuloksia vuodelta 2020
Keilailu

Karsinta (kaikki)

Eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskilpailut 2021-2022

Eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskilpailut ja kilpailukutsut 2021 - 2022

Eläkeliiton viralliset kilpailusäännöt
Kaikkien kilpailulajien säännöt
Kilpailutuloksia vuodelta 2019

Tulokset eri kilpailulajeissa

Golf

Tulokset 2019

Kilpailutuloksia vuodelta 2018
Tulokset eri kilpailulajeissa

Boccia

Naisten sarja:

Eläkkeellä on aikaa liikunnallisille ystäville

Osalle meistä liikunta on rentouttavaa juuri siksi, että saa olla hetken yksin ja pääsee irrottautumaan arjesta.