Eläkeliiton karaokemestaruuskilpailuissa ennätysmäärä osallistuja

Eläkeliiton järjestämiin karaokemestaruuskilpailuiden karsintoihin on tänä vuonna osallistunut ennätykselliset 923 kilpailijaa. Yhdettätoista kertaa järjestettävässä valtakunnallisessa mestaruuskilpailussa kilpailee 78 laulajaa eri puolilta Suomea. Ikääntyneiden laulajien suositun kisan mestaruudet ratkotaan kahdessa eri ikäsarjassa: 50-69 ja yli 70-vuotiaiden ja lisäksi naisten ja miesten sarjoissa. Mestaruudesta kilpaillaan tänä vuonna 2.-4.10. Leppävirralla Sport & Spa Hotel Vesileppiksessä.

- Tämän vuoden Eläkeliiton karaokemestaruuden ratkomisessa ollaan nyt tavallaan puolivälissä. Piirikarsinnat on järjestetty 20 piirissä ja karsinnoista valikoituivat varsinaiseen mestaruuskilpailuun osallistuvat, kertoo tapahtuman tuottaja Seppo Mustonen Eläkeliitosta.

Eläkeliiton jäsenyhdistyksissä ympäri Suomea on panostettu lauluharrastukseen ja karaokeen. Yhdistyksissä toimii yhteensä 70 karaokekerhoa ja yli sata lauluryhmää.

- Eläkeikäisille laulajille karaoke on sosiaalista elämää ja hyvinvointia elävöittävä harrastus, terapiaa ja iloa. Lisäksi laulajat käyvät usein ilahduttamassa palvelutaloissa asuvia vanhuksia, Mustonen toteaa.

Eläkeliiton karaokemestaruuskilpailut 2.-4.10.2018, Sport & Spa Hotel Vesileppis, Leppävirta

Piirikarsintojen läpäisseiden ilmoittautuminen mestaruuskilpailuihin päättyy 10.8.2018.

Kilpailijatiedote

Lisätietoja:

Järjestötyön suunnittelija, tuottaja Seppo Mustonen, p. 040 7257 037, seppo.mustonen@elakeliitto.fi

Seppo Mustonen

Järjestösuunnittelija