Eläkeliiton suunnistusmestaruudet ratkottiin Houraatin maastoissa

Houraatin maastot saivat kiitosta

Valtakunnalliset Eläkeliiton suunnistusmestaruuskilpailut käytiin Houraatin maastoissa Kokkolassa 15.-16. elokuuta. Keskiviikkona suunnistettiin henkilökohtaiset matkat ja torstaina olivat vuorossa viestit.

Järjestelyistä vastasivat Eläkeliiton Kokkolan yhdistys sekä Kokkolan Suunnistajat.

Mukana henkilökohtaisilla matkoilla oli vajaat 140 suunnistajaa. Viesteihin osallistui 20 joukkuetta.

Henkilökohtaiset matkat vaihtelivat ikäsarjan mukaan puolestatoista kilometristä 3,5 kilometriin. Viestien osuudet ovat noin 2,3 kilometriä. Sarjoja henkilökohtaisilla matkoilla oli 55-vuotiaista 90-vuotiaisiin.

Piirien välisen viestin voitti Etelä-Pohjanmaan kakkosjoukkue. Toiseksi suunnisti Varsinais-Suomi ja kolmanneksi Pohjois-Pohjanmaa.

Kuvateksti: Matkaan sääntäävät D65-sarjassa kolmanneksi suunnistanut Vetelin Katariina Finnilä (numero 5), H70-sarjan hopeamitalisti, Kauhajoen Seppo Hämäläinen (70) ja H60-sarjan voittanut Vihannin Pauli Vilminko (27).

Teksti ja kuva: Maisa Järvelä