Otago

Hae liikunnan vertaisohjaajan koulutukseen!

OTAGO-harjoittelu ja kaatumisen ehkäisy -koulutus tulee jälleen! Kolmas liikunnan vertaisohjaajien koulutus järjestetään 5.-6.10.2022 Liikuntakeskus Pajulahdessa (Lahti). Luustoliitto järjestää koulutuksen yhteistyössä Eläkeliiton kanssa.

Mitä?

Toimitko liikunnan vertaisohjaajana? Onko esimerkiksi yhdistyksellänne suunnitelmissa uuden liikuntaryhmän perustaminen tai haluatteko monipuolistaa jo jotakin toiminnassa olevaa liikuntaryhmää? Nyt on mahdollisuus syventää osaamista liikunnasta, joka tutkitusti myös ehkäisee kaatumisia.

Koulutuksessa perehdytään tutkitusti tehokkaan ja kaatumisia ehkäisevän OTAGO-ohjelman mukaiseen harjoitteluun sekä sen käytännön soveltamiseen. Koulutuksen myötä saat perustietoa ja taitoa ohjata turvallisesti ja nousujohteisesti OTAGO-ohjelman mukaista yksilö- ja ryhmäharjoittelua mahdollinen osteoporoosi huomioiden. Koulutuksessa pohditaan omaa roolia liikunnan vertaisohjaajana sekä jaetaan kokemuksia muiden vertaisten kanssa.

Kenelle?

Koulutus on tarkoitettu liikunnan vertaisohjaajille, jotka ohjaavat liikuntaa 65 vuotta täyttäneille. Koulutukseen valitaan 12 osallistujaa. Mikäli koulutukseen on enemmän kuin 12 hakijaa, rajataan osallistujamäärää tarvittaessa siten, että yhdestä organisaatiosta hyväksytään korkeintaan 2 henkilöä.

Milloin?

Aloitus keskiviikkona klo 10.30 ja päätös torstaina klo 15.00

• Paikka: Liikuntakeskus Pajulahti (Lahti)
  • Osallistujille maksuton koulutus sisältää majoituksen täysihoidolla kahden hengen huoneissa. 1 hengen huoneessa yöpymisestä peritään 30 euron lisämaksu.
  • Lahden rautatieasemalta on järjestetty maksuton yhteiskyyditys (meno-paluu) Liikuntakeskus Pajulahteen. Muut matkat ovat omakustanteisia.

Tutustu tarkemmin Ehkäistään kaatumiset liikunnalla (EKLI) -hankkeeseen.

Hae mukaan!

Täytä koulutuksen hakulomake 18.9. klo 23 mennessä. Täyttämällä hakulomakkeen koulutukseen hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Lisätietoja: Eerika Tiirikainen 050 543 0213 tai eerika.tiirikainen@luustoliitto.fi