Post-it-lappu ja lamppu ilmoitustaululla

Kysely Eläkeliiton jäsenille kiinnostuksesta osallistua koronatalkoisiin

Koronatilanne Suomessa heikkenee nopeasti, uusin virusmuunnos on nostanut tartuntamäärät aivan uudelle tasolle ja terveydenhuollon kantokyky sekä tartuntojen jäljitys ovat äärirajoilla.

Maan hallituksessa valmistellaan laajaa kirjoa toimenpiteitä, joilla tärkeisiin tehtäviin saadaan uutta työvoimaa. Yhtenä niistä on mahdollisesti sote-järjestöjen kutsuminen mukaan talkoisiin.

Ministeri Krista Kiuru on ehdottanut aiemmin tällä viikolla, että esimerkiksi eläköityneitä hoitajia ja lähihoitajia pyydettäisiin vapaaehtoisina mukaan rokotuksien toimeenpanoon, testaukseen ja tartuntojen jäljitykseen. Asiasta ei ole vielä päätöstä.

Eläkeliitto kartoittaa nyt oheisella kyselyllä jäsentensä mahdollista kiinnostusta tulla mukaan auttamaan, mikäli järjestöt pyydetään mukaan talkoisiin.

Mikäli olet kiinnostunut, jätä oheisen kyselylinkin kautta yhteystietosi ja kerro, missä mahdollisesti voisit olla avuksi:

Vastaa kyselyyn