Mihin suomalainen sopeutumisvalmennus on menossa?

Suomalainen sote-kenttä on keskellä muutosta, jonka suunnasta kukaan ei oikein tiedä vielä mitään täysin varmaa. Se tiedetään, että uudistuksia on tulossa ja että maakunnat tulevat vastaamaan monista sosiaali- ja terveyspalveluista, joista tähän saakka on vastannut mm. kunnat ja kuntayhtymät. Kuntoutuksen osalta ei vielä ole paljoakaan varmaa tietoa. Kuntoutuksen uudistamiskomitea on antanut 55 ehdotusta kuntoutusjärjestelmän uudistamiseksi, mutta vielä ei tiedetä tarkalleen mitkä ja miten niistä lopulta toteutetaan.

Moni järjestö, Eläkeliitto mukaan lukien, järjestään sopeutumisvalmennusta joko Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n tai jotkut myös Kelan rahoituksella. Mitä tapahtuu sopeutumisvalmennukselle tässä sotesopassa?

Sopeutumisvalmennusta järjestävien järjestöjen yhteistyöryhmä järjestää Mihin suomalainen sopeutumisvalmennus on menossa -seminaarin.

Seminaarissa pohditaan, mikä on sopeutumisvalmennuksen rooli tulevaisuuden kuntoutuksessa. Kysymme myös, millaisia mahdollisuuksia järjestöillä on toimia sopeutumisvalmennuksessa kumppanina yksityisen tai julkisen sektorin palveluntuottajalle. Ja ennen kaikkea: miten varmistamme, että sopeutumisvalmennus on kaikkien sitä tarvitsevien saatavilla.

Seminaariin ovat tervetulleita sekä palveluiden käyttäjät ja muut aiheesta kiinnostuneet että sosiaali- ja terveysalojen ammattilaiset/opiskelijat ja sopeutumisvalmennuksen rahoittajat.

Tule marraskuun seminaariin kuulemaan, keskustelemaan, verkostoitumaan ja vaikuttamaan!

Aika: tiistai 20.11.2018 klo 10.00-16.00

Paikka: Iiriskeskus, Marjaniementie 74, Itäkeskus, Helsinki