Kirjekuoria piirroskuva kynä ja käsi

Postilakon vaikutukset kurssihakemuksiin

Posti- ja logistiikka-alan unionin PAU:n jäsenten lakko on alkanut maanantaina. Lakko koskee YLE:n tietojen mukaan noin yhdeksää tuhatta työntekijää ja uhkaa pidentyä jopa neliviikkoiseksi. Posti kertoo lakon aikana sen vaikutuksista omilla nettisivuillaan.

Eläkeliiton toimintaa PAU:n lakko vaikeuttaa lähinnä postitettavien asiakirjojen, kuten kurssihakemusten sekä kurssipaikoista tiedottamisen osalta. Lakon alettua kannattaakin varmistua oman hakemuksensa perille tulosta ottamalla yhteyttä ko. kurssin yhteyshenkilöön. Eläkeliiton henkilökunna yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme

Jos aikoo nyt lakon alettua hakea jollekin uudelle kurssille, kannattaa käyttää ensisijaisesti sähköistä hakulomaketta. Lomake löytyy aina ko. kurssin yhteydestä, useimmiten HAE-painikkeen takaa linkkinä.

Sopeutumisvalmennuskurssien osalta valituille henkilöille viestitään ensisijaisesti sähköpostitse. Jos hakija ei ole ilmoittaunut sähköpostiosoitetta, pyritään valittuihin olemaan yhteydessä puhelimitse.