Tiedote: Eläkeliiton Karaokemestari -kilpailu huipentuu Salon Lehmirannassa 10.–11.10.

50-vuotisjuhliaan viettävän Eläkeliiton karaokemestaruudet ratkotaan jo kolmannentoista kerran, tällä kertaa Eläkeliiton Lehmirannan lomakeskuksessa Salossa 10.–11.10. Eläkeliiton järjestämä kilpailu on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista eläkeläisten kulttuuritapahtumista.

–Karaoke on eläkeläisten keskuudessa suosittu harrastus, ja karaokekerhoja kokoontuu Eläkeliiton paikallisyhdistyksissä ympäri Suomea. Karaoke tuo eläkeläislaulajille energiaa, iloa, hyvää mieltä ja ystäviä, iloitsee Eläkeliiton kulttuurisuunnittelija Jussi Hietala.

Koronapandemiasta huolimatta Eläkeliiton perinteikkääseen karaokekilpailuun osallistutaan tänäkin vuonna innolla. Tapahtumaan ei kuitenkaan turvallisuussyistä oteta yleisöä paikan päälle, vaan finaaliviikonloppua voi seurata suorana lähetyksenä Eläkeliiton YouTube-kanavalta.

–Karaokekilpailijoiden ja kisoja seuraavien turvallisuuden varmistamiseksi finaalitapahtuma järjestetään ilman yleisöä. Me Lehmirannassa tarjoamme toimivat ja turvalliset puitteet myös poikkeustilanteessa. Järjestelyissä on huomioitu tarkasti viranomaisohjeet terveysturvallisuudesta, tapahtuman muusta laadusta tinkimättä, vakuuttaa Lehmirannan lomakeskuksen johtaja Tanja Bergroth.

Eläkeliiton Karaokemestari -kilpailussa kisataan voitosta neljässä eri sarjassa: miesten ja naisten ikäsarjoissa 50–69-vuotiaat ja yli 70-vuotiaat. Lauantaina käydään semifinaalit klo 11.00 alkaen ja finaali alkaa sunnuntaina klo 16.00. Voittajat ovat selvillä sunnuntai-iltana. Nelihenkisen finaalituomariston puheenjohtajana toimii vuoden 2013 tangokuningatar Heidi Pakarinen.

Finaalitapahtuman tunnelmista päästään nauttimaan myös AlfaTV:llä myöhemmin loppuvuonna.

Lisätietoja:

Jussi Hietala, kulttuurisuunnittelija, Eläkeliitto, p. 040 7257 346, jussi.hietala (at) elakeliitto.fi

Tanja Bergroth, johtaja, Lehmirannan lomakeskus, p. 040 727 5610, tanja.bergroth (at) elakeliitto.fi