Tanssivia pareja parketilla karaoke eläkeliitto

Tuhannen osallistujan Eläkeliiton karaokemestari -kilpailu huipentuu Ikaalisissa 7.-8.10.

Eläkeliiton karaokemestarin tittelistä kilpaillaan 7.-8.10. jo kahdettatoista kertaa. Koko kilpailu alkukarsintoineen on kerännyt lavoille mikrofonien ääreen noin tuhat osallistujaa. Ikaalisissa selvitetään nyt kilpailun voittaja alkukarsintojen 80 parhaan laulajan kesken. Eläkeliiton järjestämä kilpailu on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista eläkeläisten kulttuuritapahtumista.

Tällä kertaa kilpailuissa ei pelkästään kuunnella taidokkaita laulusuorituksia vaan musiikin tahtiin myös tanssitaan.

- Kilpailupäivät ovat kilpailijoille jännittäviä ja kannustajille aika pitkiä. Halusimme tuoda päiviin liikunnallisuutta ja toisaalta helpottaa kilpailijoiden esiintymisjännitystä. Niinpä keksimme idean tanssikaraokesta. Tanssivalle yleisölle on helpompi esiintyä, kun syntyy vuorovaikutusta laulajan ja tanssijan välillä, kertoo kilpailujen järjestelyistä vastaavan Eläkeliiton Pirkanmaan piirin toiminnanjohtaja Elina Paukkunen.

Kaikki karaokesta ja tanssimisesta innostuneet ovat tervetulleita seuraamaan kilpailua. Kylpylään myydään kilpailupäiville rannekkeita paikan päällä.

Finaali on kaksivaiheinen, ja 8.10. kilpaillaan voitosta neljässä eri sarjassa: miesten ja naisten ikäsarjoissa 50–69-vuotiaat ja yli 70-vuotiaat. Kilpailu kohti finaalia kulkee siten, että 7.10. kuullaan Eläkeliiton kahdenkymmenen piirin parhaat yli 70-vuotiaiden sarjoissa kello 17 alkaen. Näistä 3–5 kilpailijaa jatkaa finaaliin. Seuraavana päivänä lauletaan 50–69-vuotiaiden sarjat klo 10.30 alkaen, ja näistä valitaan iltapäivän aikana finalistit illan kilpailuun. Finaalien ensimmäiset laulut kuullaan klo 18.

Karaoke on eläkeläisten keskuudessa suosittu harrastus, ja karaokekerhoja kokoontuu Eläkeliiton paikallisyhdistyksissä ympäri Suomea. Karaoke tuo eläkeläislaulajille energiaa, iloa, hyvää mieltä ja ystäviä.

Lisätietoja:

Elina Paukkunen, toiminnanjohtaja, Eläkeliiton Pirkanmaan piiri, p. 040 487 8883, pirkanmaa@elakeliitto.fi

Jussi Hietala, kulttuurisuunnittelija, Eläkeliitto, p. 040 7257 346, jussi.hietala@elakeliitto.fi