Toteemipaalu-tyyppinen veistos rakennustyömaan keskellä

Tule mukaan Koronapelätin-kampanjaan!

Kesäksi luovaa puuhaa yhdistyksille: on aika tehdä koronapelättimiä!

Kaikki Eläkeliiton yhdistykset ja jäsenet kutsutaan suunnittelemaan ja toteuttamaan koronapelättimiä! Kyse on Arjen luovuus -projektista, joka on käynnissä 1.4.-30.9.2021. Yhdistys, joka saa jalkeille suurimman tekijäjoukon palkitaan. Myös innovatiivisimmat pelättimet huomioidaan asiantuntijaraadin (mukana mm. 2 ITE-taitelijaa) valitsemina.

Mikä koronapelätin?

Koronapelätin voi olla mikä tahansa, joka tekijöidensä mielestä toimii koronapelättimenä. Tyyli on täysin vapaa, pelättimeen voi käyttää juuri niitä materiaaleja ja välineitä, joita haluaa. Esikuvia voi hakea vaikka mistä, mutta parempi on keksiä jotain aivan omaperäistä. Kaikkien ei tarvitse osallistua tekemiseen samaan aikaan, mikä voi helpottaa toteuttamista näin korona-aikana. Kaikki, jotka ovat olleet mukana pelätintä tekemässä, lasketaan mukaan. Pelättimen tekoprosessi kannattaa ikuistaa valokuvin, kuvia julkaistaan kampanjan aikana Eläkeliiton kanavissa.

Lue lisää kampanjasivultamme