Kuva videokuvaamisesta älypuhelimella kauniin maiseman äärellä

You-Tuben mahdollisuudet

Monelle saattaa edelleen tulla yllätyksenä, kuinka monipuolista videosisältöä esimerkiksi YouTubesta löytyy. Esimerkiksi opastussisältöä löytyy aina kutomisesta kalastukseen. YouTubessa on todella paljon ihan tavallista arkista sisältöä, kuten esimerkiksi näistä valmiiksi YouTubesta etsimistämme videoista ilmenee. Kannattaa kokeilla etsiä omiin mielenkiinnon kohteisiin liittyvää videosisältöä YouTubesta ihan samaan tapaan kuin Googlestakin erilaisilla asiasanoilla haetaan.

(Ohje: Yllä olevassa kappaleessa olevaa "videoista"-linkkitekstiä painamalla ruudulle avautuu erillinen sivu, jolle on koottu videoista muodostuva seinämä. Yksittäiset videot lähtevät pyörimään niiden kohdalla olevaa vaakakolmion muotoista play-kuvaketta painamalla.)

Me Netikäs -projektissa haluamme rohkaista senioreita tuottamaan ja julkaisemaan myös omaa videosisältöä esimerkiksi YouTubessa. Tueksi omien videoiden tuottamiseen voi perustaa vaikkapa vertaisryhmän, johon voi pyytää mukaan muita videoharjoitusten teosta kiinnostuneita.

Näytään ja kuulutaan rohkeasti myös verkossa!

Teksti: Sanna Tuominen