Kuvakollaasi vanhoja ja nuoria ihmisiä Eläkeliitto 50 vuotta

Eläkeliitto 50 vuotta - sukupolvien ketjussa

Eläkeliitto juhlii 50-vuotista taivaltaan vuoden 2020 aikana

Eläkeliiton tarina alkoi 1970, kun aktiiviset eläkeläiset perustivat yhdistyksiä eri puolille Suomea. Maatilojen emäntien virkistyminen oli tuolloin keskeinen tehtävä. Sittemmin toimintamme on laajentunut käsittämään myös muut eläkeläisryhmät niin maaseudulla kuin kaupungeissa.

Tänä päivänä Eläkeliitto tarjoaa monipuolista toimintaa ja mukavia matkoja eläkeläisille. Aktiivisen harrastustoiminnan lisäksi meille on tärkeää huolehtia heikoimmista, niistä jotka eivät enää itse jaksa tai pysty harrastuksiin tai kyläilyihin. Eläkeliiton vapaaehtoistoiminta tarjoaa iloa palvelutalojen ja yksinäisten vanhusten arkeen.

Me puolustamme eläkeläisten oikeuksia ja rakennamme ikäystävällistä Suomea. Nyt jo viidettäkymmenettä vuotta.

Isovanhemmat ja lapsenlapset -loma 15.-18.6.2020

Kesäkuu ennen juhannusta on usein mummujen ja vaarien sekä lastenlasten yhteistä aikaa, joskus jopa käytännön pakosta.

Lehmirannan juhlaviikko 19.-25.5.2020

Eläkeliitolla tulee vuonna 2020 täyteen 50 vuotta eläkeläisten etujen ja hyvinvoinnin edistäjänä.

Duurit, jatsit ja sottiisit
Eläkeliitto juhlistaa 50-vuotista taivaltaan sävellyskilpailulla, johon voivat osallistua kaikki eläkkeellä olevat sävelniekat musiikkitaustaan katsomatta.

Haussa on raikkaita säveliä juh

Taito perinnöksi -kampanja - ohjeet yhdistyksille

Taito perinnöksi on Eläkeliiton 50-vuotisjuhlavuoden yhteistyökampanja koulujen ja päiväkotien kanssa.