Mediataidot

Mediataidot ovat avaintaitoja tämän päivän osallisuuteen. Mediataidot saavat harjoitusta aina, kun tutustutaan monipuolisesti mediasisältöihin, tulkitaan erilaisia mediasisältöjä tai tuotetaan niitä itse. Näillä sivuilla voit opetella mediataitoja verkossa, materiaaleja löytyy sekä mediakasvatuksen ammattilaisille että muille aikuisille. Materiaalit on tuotettu Eläkeliiton mediataitoprojekteissa.

Jokainen voi olla osaava mediatoimija.

Verkko-opinnot
Tervetuloa tutustumaan mediataitoihin!

Tämä opintokokonaisuus on tarko

Materiaaleja aikuisten mediakasvatukseen

Lataa itsellesi Mediataitopiirakka ja muita materiaaleja. Kaikki materiaalit ovat vapaasti kaikkien käytettävissä.

Menetelmiä aikuisten mediakasvatukseen

Tule Johdatus mediataitoihin -itseopiskelukurssille ja hyödynnä toimintamalleja, kuten mediataitopiirejä vapaasti omassa arjessasi tai ammatissasi.

Projektit

Mediataitoja edistetään Eläkeliitossa kehittämisprojektien kautta. Tutustu ja osallistu parhaillaan käynnissä olevaan projektiin ja tutustu halutessasi myös menneisiin kehittämisprojekteihin.

Kyselyt ja selvitykset

Tutustu aiemmin tehtyihin selvityksiin.

Vapaaehtoistoimintaan?

Tutustu valmiisiin vapaaehtoistoiminnan muotoihin.

Mediataitotekoja

Mediataitotekokilpailun myötä (vuonna 2020) julkaisimme mediataitotekoja ympäri Suomen ja loimme samalla katsausta mediataidoista eri puolilla Suomea.

Tulkintataidot

Aineistoa mediataitojen opetukseen ja itseopiskelun tueksi. Aineisto on vapaasti kaikkien käytettävissä.

Käyttötaidot

Luovat taidot