Taide Tutuksi näyttely 10.11.22

TAIDE TUTUKSI

Tutustutaan taiteeseen ja taiteen tekemiseen

Taide tutuksi-toiminnan tarkoituksena on tehdä taidetta ja taiteen tekemistä tutuksi kaikille aiheesta kiinnostuneille. Toiminta käsittää keskustelua taiteesta, taiteen tekemistä maalaamalla, tutustumista alueen museoihin opastettujen vierailujen ja työpajojen kautta, sekä taiteilijavierailuja ryhmässä.

Taide tutuksi -toiminnan tavoitteena on:

• vahvistaa yhteisöllisyyttä ja osallisuuden tunnetta
  • tukea toimintaan osallistuvien hyvinvointia
  • luoda merkityksellisiä kohtaamisia eri kulttuuritaustaisten ihmisten kesken
  • tarjota mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin taiteen kautta

Osallistavan ja yhteisöllisen taidetoiminnan on tutkimuksissa havaittu voivan lisätä sosiaalista vuorovaikutusta ja luottamusta sekä tarjota osallistujille kokemuksia nähdyksi, kuulluksi ja arvostetuksi tulemisesta. Taide toimii kohtaamisen välineenä sekä yhdessä ihmettelyn tasa-arvoisena paikkana.

Taide tutuksi-toiminnan koordinoinnista ja kustannuksista vastaa Yhtä köyttä vetämässä-hanke.

TAIDE TUTUKSI ESPOO - Tule tutustumaan taiteeseen ja taiteen tekemiseen

Taide tutuksi -toiminta sopii kaikille taiteesta kiinnostuneille aloittelijoille ja harrastajille.

Milloin: Ensimmäinen kokoontuminen keskiviikkona 15.2.2023 klo 15.00–17.00

Missä: Tapiolan palvelukeskus, Ahertaja-tila, Länsituuli 1, 3 krs.

Lue lisää tästä.

Taide tutuksi-toiminta Mikkelissä

Taide tutuksi-toiminnan pilotti käynnistyi Mikkelissä 7.3.2022 yhteistyössä Mikkelin yhdistyksen ja Monikulttuurikeskus Mimosan kanssa. Taideryhmän ohjaajaksi saatiin kaksi Mikkelin yhdistyksen vapaaehtoista taiteenharrastajaa ja tila toiminnalle löytyi Monikulttuurikeskus Mimosasta.

Taide tutuksi-toiminnan kevään ohjelma koostuu kymmenestä kokoontumiskerrasta sisältäen maalaustuntien lisäksi galleria vierailun, opastetun museovierailun työpajoineen ja taiteilijavierailuja.

Kevään Taide tutuksi-toiminnan pilotti jatkuu Mikkelissä kesäkuun puoleen väliin asti. Syksyllä 2022 käynnistyy Mikkelissä Taide tutuksi 2-toiminta.

Kiinnostaako Taide tutuksi-toiminnan aloittaminen?

Mitä tarvitaan:

• Vapaaehtoinen ohjaamaan taideryhmää
  • Tila ryhmän kokoontumisiin
  • Tarvikkeet ja materiaalit taiteen tekemiseen

Yhtä köyttä vetämässä-hanke auttaa toiminnan järjestämisessä ja koordinoinnissa, sekä vastaa kustannuksista hankkeen toiminnan aikana. Jos Taide tutuksi-toiminnan käynnistäminen omassa yhdistyksessänne kiinnostaa, ottakaa yhteyttä hankkeen projektipäällikköön.

Video Taide tutuksi -taidenäyttelyn avajaisista 6.6.2022

Esillä on Taide tutuksi-toimintaan osallistuneiden upeita, innovatiivisia maalauksia kevään 2022 ajalta.

Video: Venla Laitinen.

Video Taide tutuksi -taidenäyttelyn avajaisista 10.11.2022

Esillä on Taide tutuksi-toimintaan osallistuneiden upeita, innovatiivisia maalauksia syksyn 2022 ajalta.

Anu Kytömäki

Anu Kytömäki_web