Vapaaehtoisia musiikkikurssilaisia ja tekemisen iloa

TunneMusiikin verkkokurssi

TunneMusiikin toinen, pääasiallisesti Moodle-verkkoalustalla toteutettava koulutus käynnistyy maaliskuun 2022 alussa. Kurssin ajankohta on 1.3. – 30.4. ja se on suunnattu yli 50-vuotiaille musiikista ja vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille henkilöille.
1.3.30.4.2022
Ilmoittaudu 6.2.2022 mennessä.
Verkossa, lähipäivät Lehmirannassa
Hae

Hae mukaan TunneMusiikin monimuotokoulutukseen!

TunneMusiikin toinen, pääasiallisesti Moodle-verkkoalustalla toteutettava koulutus käynnistyy maaliskuun 2022 alussa. Kurssi kestää kaksi kuukautta 1.3. – 30.4. ja on suunnattu yli 50-vuotiaille musiikista ja vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille henkilöille.

Aloitamme kurssin yhteisellä webinaarilla, joita koulutuksen aikana tulee olemaan 6 kappaletta. Kurssilla käsitellään musiikin terapeuttista historiaa ja hyvinvointivaikutuksia, osallistavan musiikkitoiminnan tapoja, välineitä ja musiikkiryhmän perustamista, yhteisöllisyyden merkitystä ja vapaaehtoistoimintaa, sekä aistivammojen ja muistin ongelmien huomioimista ryhmätoiminnassa. Live-webinaarien väleissä osallistuja voi tutustua kurssin sisältöihin ja pikkutehtäviin omassa tahdissaan. Webinaarit tallennetaan myöhemmin katsottaviksi.

Toiminnallisuutta koulutukseen tuovat lähipäivät Lehmirannassa, Eläkeliiton lomakeskuksessa Salossa. Koulutuspäivien sisältö + puolihoito Lehmirannassa kuuluvat kurssiin ja ovat osallistujille ilmaiset. Matkakustannukset jäävät osallistujien itsensä maksettaviksi.

Ensimmäisen kerran tapaamme Lehmirannassa 10. – 11.3. Lähipäivien aikana osallistuja pääsee tositoimiin ja saa konkreettista ohjausta ja reseptejä osallistavan musiikkitoiminnan ohjaamiseen. Pitkämatkalaisille pyritään järjestämään tarvittaessa myös mahdollisuus osallistua "lähipäiviin etänä".

Kurssi päättyy huhtikuun lopussa 28. – 29.4. toiseen lähitapaamiseen ja siellä toteutettaviin kurssilaisten lopputyönään suunnittelemiin ja ohjaamiin musiikkituokioihin sekä valmistumisjuhlaan. Kurssilainen voi myös halutessaan toteuttaa musiikkituokionsa verkon välityksellä; pandemia on viimeistään osoittanut meille, että osallistaminen ja yhdessä tekeminen on toivottavaa ja mahdollista myös virtuaalisesti.

Täytä hakulomake tästä!

Lisätietoa TunneMusiikin suunnittelijoilta: