Kitara

Musiikki

Karaoke
Karaokekerhot ja -klubit ovat viikoittain tai muutaman kerran kuukaudessa kokoontuvia ryhmiä, joissa osallistujat laulavat itse valitsemiaan kappaleita karaokeohjelmien taustoihin. Karaokekerhoon voi osallistua myös kuuntelijana, ja joillain paikkakunnilla tilaisuuksissa on myös mahdollista tanssia.

Vuosittain järjestetään myös Karaokemestari-kilpailu. Voit lukea kilpailusta lisää täältä.

Laulu
Laulukerhoissa ja -illoissa lauletaan useimmiten yksiäänistä yhteislaulua. Laulukerhoihin ovat tervetulleita kaikki, jotka haluavat laulaa yhdessä. Laulukerhoissa kynnys laulamiseen pidetään matalalla ja nautitaan yhdessä laulamisesta. Yhdistyksissä on järjestetty myös iltoja, jolloin osallistujat ovat valinneet elämäänsä koskettaneen laulun ja kertoneet tarinan laulun taustalta.

Kuoro
Kuorot harjoittelevat säännöllisesti, ja usein myös esiintyvät paikkakuntansa eri tilaisuuksissa. Tiesitkö, että kuorolaulun aloittaneet kokivat suurempaa tyytyväisyyttä yleiseen terveydentilaansa kuin he, jotka eivät harrastanet laulamista kuorossa? Tässä yksi hyvä syy lisää tulla mukaan laulamaan Eläkeliiton kuoroihin.

Soittokerhot
Soittokerhot kokoontuvat säännöllisesti musisoimaan yhdessä. Kerhot voivat olla yhden soittimen erikoiskerhoja tai muodostaa monista eri soittimista koostuvia bändejä. Soittaa voi omaksi ilokseen, ja usein taitavilla soittajilla on kysyntää myös eri tapahtumien esiintyjiksi.

Musiikin vapaaehtoistoiminta
Eläkeläisille suunnatut musiikkikoulutukset antavat eväitä musiikkiryhmien vetämiseen ja vapaaehtoistoimintaan. Musiikkituokio palvelutalossa voi olla asukkaille voimauttava kokemus. Musiikki rentouttaa, tuo iloa ja virkistää muistia. Lue lisää täältä.

Kursseja
Lehmirannan lomakeskus järjestää musiikkiaiheisia harrastekursseja:

Karaokekurssi 26.8.-1.9.2024

Nuotiokitarakurssi 18.-21.9.2024