Ylisukupolvinen luovuus -hanke

Ylisukupolvinen luovuus -hankkeen loppuseminaari 31.10. Lehmirannassa

Ylisukupolvinen luovuus -hankkeen loppuseminaari järjestetään Lehmirannassa 31.10.

Ilmoittaudu mukaan Ylisukupolvinen luovuus -hankkeen loppuseminaariin 31.10. klo 10–16. Eläkeliitto tarjoaa lounaan ja kahvit sekä matkakulut max. 50 €. Seminaariin mahtuu 30 henkilöä.

Ylisukupolvinen luovuus on elokuvakasvatukseen erikoistuneen tuotantoyhtiö Amazementin, pitkän linjan mediakasvatusjärjestö Mediametka ry:n ja Eläkeliiton yhteinen OKM-rahoitteinen hanke, jonka tarkoituksena on luoda uusi mediaosaamista vahvistava materiaalipaketti eläkeläisten käyttöön joko itsenäisesti tai osana ohjattua ryhmätoimintaa. Viime keväänä järjestettiin ylisukupolvisia työpajoja ympäri maan ja niiden kokemusten pohjalta hankekumppanit ovat työstäneet materiaalia, jota seminaaripäivässä esitellään. Materiaali koostuu kahdesta videotutoriaalista, harjoitustehtävistä ja vinkkipaketista. Päivän aikana menetelmiä päästään myös itse kokeilemaan pienryhmissä työpajatyöskentelyn merkeissä.

Keräämme päivän aikana osallistujilta palautetta, sillä osaa materiaaleista työstetään vielä tapahtuman jälkeen. Valmiit materiaalit julkaistaan marraskuussa. Osallistujilla on siis yhä mahdollisuus vaikuttaa lopulliseen sisältöön.

Päivän ohjelma:

10:00 – Seminaarin avaus ja tutustumista
10:30 – Videotutoriaaleihin tutustuminen ja palaute
11:30 – Tauko
11:40 – Tutoriaalin esiintyjien puheenvuoro

12:00 – Lounas

13:00 – Työpajat
14:45 – Kahvitauko
15:05 – Puheenvuoro: miten soveltaa opittua omaan elämään
15:15 – Pienryhmäkeskustelua ja palaute
16:00 – Seminaari loppuu

Ilmoittaudu mukaan,

Ylisukupolvinen luovuus -hanke

Eläkeliitto on mukana ikäihmisten ja nuorten mediakasvatusta ja mediaosallisuutta edistävässä Ylisukupolvinen luovuus -hankkeessa yhdessä Amazementin ja Mediametkan kanssa.

Amazement on helsinkiläinen elokuvatuotantoyhtiö, joka on ainoana tuotantoyhtiönä Suomessa erikoistunut elokuvakasvatukseen.

Mediametka ry on valtakunnallinen käytännön mediakasvatustyön asiantuntija.

Hankkeessa järjestetään eri maakunnissa ylisukupolvisia mediatyöpajoja, joihin osallistuvat yhdessä 65 vuotta täyttäneet (Eläkeliiton jäsenet) ja nuoret opiskelijat, jotka tulevat työllistymään vanhuspalveluissa.

Helmi–maaliskuussa 2024 järjestettävät työpajat ovat kukin yhden päivän mittaisia ja niitä järjestetään eri puolilla Suomea (paikkakuntina Seinäjoki, Vuokatti, Kuopio, Turku, Oulu, Espoo). Jokaiseen työpajaan pääsee 12 osallistujaa ja neljällä on mahdollisuus osallistua myös ohjaajakoulutukseen. Työpaja ja ohjaajakoulutus on maksuton.

Ylisukupolvinen luovuus -info

Videotallenne

MAKSUTTOMIA TYÖPAJOJA järjestettiin kaikkiaan 8 kevään 2024 aikana.

Sointu Kallio

Koulutussuunnittelija