Eläkkeeltä töihin 2

Oletko

-palannut eläkkeeltä töihin
-eläkeiässä, mutta edelleen töissä
-eläkkeellä ja harkinnut menevänsä töihin?

Kerro meille kokemuksistasi! Tarvitsemme nyt juuri Sinun kokemuksiasi eläkkeeltä töissä käymisestä. Mikä kannustaa palkkatyöhön eläkkeellä, miten sinut on otettu työpaikalla vastaan?

Vastaa kyselyyn, klikkaa tästä

Eläkkeeltä töihin – kokemus käyttöön ja talous kuntoon (2020–2022) on Eläkeliiton elokuussa 2020 käynnistämä kehittämishanke. STEA:n rahoittaman hankkeen tavoitteet ovat eläkeläisköyhyyden vähentäminen ja eläkeläisten hyvinvoinnin lisääminen. Hankkeessa rakennetaan keinoja eläkeläisköyhyyden vähentämiseksi, työpaikkojen monimuotoisuuden vahvistamiseksi ja ikääntyneiden kansalaisten työkokemuksen ja hiljaisen tiedon paremmaksi hyödyntämiseksi suomalaisessa työelämässä.

Eläkkeeltä töihin on vahvasti myös viestinnällinen hanke, jotta eläkeläisten oma tieto työllistymismahdollisuuksista lisääntyisi, ja jotta työnantajien tieto eläkeläisistä työvoimapotentiaalina lisääntyisi. Hankekumppanimme ovat Takuusäätiö ja Suomen Yrittäjät.

Hankkeen työntekijät:
Antero Kupiainen, projektipäällikkö

Kari Hiltunen, projektiasiantuntija

Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@elakeliitto.fi

Eläkeläisköyhyys

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL:n selvityksen mukaan suhteellisen köyhyysmittarin mukaan 14–15 % yli 65-vuotiaista elää suhteellisen köyhyysrajan alapuolella.

Eläkkeeltä töihin? Mitä on hyvä tietää?
Eläkkeeltä töihin: kannattaako?

Eläkeläinen työntekijänä

Eläkkeellä olevan henkilön palkkaaminen

Vastaa Eläkkeeltä töihin -kyselyyn!

Eläkeliiton Eläkkeeltä töihin -hanke kartoittaa kokemuksia eläkeiässä ansiotöissä käymisestä. Toivomme vastauksia henkilöiltä, jotka ovat

Tarvitsetko apua ja neuvoja taloudellisiin vaikeuksiin?

Takuusäätiö on suomalainen sosiaalialan järjestö.