Pyörä

Seniorit satulaan -hanke

Kiinnostaisiko sinua aloittaa pyöräily tai haluaisitko toimia pyöräilykerhon ohjaajana?

Seniorit satulaan on Eläkeliiton, Eläkeläisten ja Pyöräliiton yhteinen hanke, jonka tarkoituksena on parantaa yli 50-vuotiaiden pyöräilyturvallisuutta ja yhteisöllisyyttä valtakunnallisesti.

Hankkeen pyöräilytoimintaan haetaan mukaan vapaaehtoisia vertaisohjaajia ja osallistujia. Mukaan toivotaan yli 50-vuotiaita joko aktiivisesta ohjaamisesta kiinnostuneita tai heitä, jotka eivät ole rohkaistuneet pyöräilemään aikoihin. Osallistuja saa seuraa toisista pyöräilijöistä sekä liikuntaa ja ulkoilua mukavassa porukassa.

Pyöräilytoiminnassa mm. juodaan kahvit, opitaan turvallisuutta ja liikennesääntöjä, käydään pyörälenkillä sekä ystävystytään toisiin kerholaisiin. Toiminnan sisältö on tarkoitus räätälöidä kävijöidensä näköiseksi.

Toiminta polkaistaan käyntiin valtakunnallisesti kevään 2022 aikana, heti kun vapaaehtoisia toimijoita löytyy riittävästi. Ilmoita kiinnostuksesi Pyöräliiton hanketyöntekijä Mira Kokolle p. 0451141044 tai mira.kokko@pyoraliitto.fi

Hanketyöntekijä järjestää jokaisessa toimintakaupungissa aloituskerran yhteydessä liikenneinfon vertaisohjaajille, jotta pyöräilyn aloittaminen yhdessä olisi mahdollisimman mukavaa.

Tervetuloa mukaan Vuodenaikojen liike verkostoon!

Seuraava verkostotapaaminen on 23.3.2022 klo 11:00 - 12:30. Tapaamisen teemana on Seniorit satulaan.

Ilmoittadu verkostotapaamiseen: outi.kokko-ropponen@elakeliitto.fi

Iäkkäämpi naishenkilö pyörän kanssa