Toimekasta toimintaa -jäsenjärjestöavustuksen haku 2021

STEA (Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus) myöntää Eläkeliitolle kohdennettuna (Ak) avustuksena 100 000 € vuodessa.

Jäsenjärjestöavustus myönnetään jäsenyhdistyksille ja -piireille hakemusten perusteella.

Avustusten myöntökriteereissä painotetaan yhdistysten elinvoiman vahvistamista ja tulevaisuussuuntautuneisuutta. Yhdistyksiä kannustetaan kehittämään toimintaa pitkäjänteisesti, joka houkuttelee uusia mukaan toimintaan.

HAKUKRITEERIT vuonna 2021:

1. Innovatiivista (uutta kokeilevaa / luovaa)

toimintaa uudistaviin hankkeisiin, joiden tarkoituksena on synnyttää toimintaa mitä yhdistyksessä/piirissä ei ole aiemmin tehty. Tavoitteena on saada mukaan uusia jäseniä ja houkutella olemassa olevia jäseniä kokeilemaan jotain ihan uutta. (suopotkupallo)

2. Digiloikka, digitaidot ovat tämän päivän kansalaistaito, järjestä koulutusta, tutustutaan digimaailman mahdollisuuksiin, laitteisiin, konkreettisia työkaluja, pankkiasiat, omakanta, yhteydenpito läheisiin jne.

Yhdistyksen/piirin kotisivut ja somekanavat aktiiviseen käyttöön, videovlogit, yhdistyksen/piirin mainosvideot YouTubeen, etäkokoukset jne.

3. Vaikuttamishankkeet, miten saamme eläkeläisten äänen kuuluviin päätöksenteossa

esim. omassa kunnassa/alueella, mihin otamme yhteyttä, ketä voisimme kutsua yhdistyksen/piirin tilaisuuksiin, mielipidekirjoitusten tekeminen, kannanottojen laatiminen, somekanavien hyödyntäminen eläkeläisten äänitorvena, mitä on vaikuttamistyö, ja miten toteutamme sitä omassa yhdistyksessä, piirissä jne. Huom! piirien ja yhdistysten vaikuttajavastaavat.

AVUSTUSTA EI MYÖNNETÄ mm.

Bussikuljetusten kuluihin

Laitteet, välineet, karaokelaite, tietokone, kamera, boccia-pallot jne.

Tarjoiluihin

Yhdistysten/Piirien vuosijuhliin

HAKUAIKA:

1.-28.2. 2021, linkki löytyy Eläkeliiton kotisivuilta 1.2.2021 alkaen.

Päätökset tehdään maaliskuussa.

Lisätietoja, kirsti.mustakallio@elakeliitto.fi, 040/7257 363 sointu.kallio@elakeliitto.fi 040/7257 032