Eläkeliiton karaokemestari

Eläkeliitto järjestää vuosittain Karaokemestari -kilpailun, johon voivat osallistua Eläkeliiton jäsenet. Kilpailu järjestetään neljässä sarjassa: naiset 50–69 v, miehet 50–69 v, naiset 70+ ja miehet 70+. Kilpailusarjan määrittää osallistujan syntymävuosi. Vuonna 2024 70+ -sarjassa kilpailevat vuonna 1954 ja sitä aiemmin syntyneet.

Karaokemestari piirinmestaruuskilpailut

Eläkeliiton uusi jäsenetu -huippuluokan Joyactor-vastamelukuulokkeet latausalustalla erikoishintaan jäsenille!

Eläkeliiton jäsenedut laajenevat - uusin kumppanimme Joyactor tarjoaa Eläkeliiton jäsenille langattomia kuulokkeita erikoishintaan!

Joyactor on kotimainen, langattomia kuulokkeita tuottava yritys.
Joyactorin kuulokkeet ovat laadukkaita ja tässä tärkeimmät ominaisuudet:

1. Hyvä korvapysyvyys
2. Handsfree -puhelintoiminto
3. Loistava äänenlaatu niin kaikessa audiossa kuin myös puheluissa
4. Markkinoiden parhaita akunkestoja
5. 3 vuoden täysi laitetakuu
6. Vuoden hukkaamistakuu (Joyactor korvaa yhden hukatun kuulokkeen uudella vuoden ajan)

Eläkeliiton liittokokouksen kannanotto: Eläkejärjestelmän uudistamisen aika ei ole nyt

Eläkeliiton Sotkamoon kokoontunut liittokokous vaatii kannanotossaan maan hallitukselta malttia suunnitelmissaan uudistaa suomalaista eläkejärjestelmää.

Liittokokous on erityisen huolissaan hallituksen suunnitelmista sisällyttää eläkejärjestelmään uusi sääntöperustainen vakautusmekanismi, joka toteutuessaan heikentää luottamusta eläkkeiden ostovoimaan. Sääntöpohjainen vakauttaja rajoittaisi toteutuessaan ansioeläkkeiden kohdalla myös eduskunnan päätösvaltaa, kun taas verorahoitteisten eläkkeiden kohdalla se säilyisi. Tämä johtaa eläkeläisten erilaiseen kohteluun.

Eläkeliiton kesäkuun jäsenetu: maksuton ET-lehden näytenumero - tilaa omasi!

ET-lehti on elämänvaihelehti vimman, voiman ja viisauden vuosiin. Lehteä voi lukea kuka tahansa. Hyvä ja kiinnostavasti kirjoitettu juttu houkuttaa ja koukuttaa kenet tahansa, ja lisäksi tarjoamme myös runsaasti hyötytietoa, jota meistä jokainen tarvitsee jossain elämänvaiheessaan, joko itse tai omia lähimpiään ajatellen.

Tämän päivän eläkeläiset ovat kahden kerroksen väkeä

Vanhusasiavaltuutettu Päivi Topo julkisti maaliskuussa ensimmäisen kertomuksensa eduskunnalle. Kertomuksen havainnot ovat ristiriitaisia. Valtaosa Suomen ikääntyneistä kansalaisista voi hyvin. He ovat terveempiä ja aktiivisempia kuin aiemmat eläkeläissukupolvet. Tämän päivän eläkeläiset tukevat panoksellaan myös muiden hyvinvointia. Eläkeläisten tekemä vapaaehtoistyö on merkittävä resurssi yhteiskunnalle. He ovat myös veromaksajia, jotka rahoittavat hyvinvointiyhteiskunnan palveluita.

Anssi Kemppi

Toiminnanjohtaja