Liikuntavinkit matkalaukusta

Vinkkejä liikuntaan

Julkaistu 1.4.2020

Viimeksi päivitetty 12.5.2020

Tällä sivulle on koottu vinkkejä, joista voi poimia itselleen sopivia liikuttavia ideoita.

Ideoita kotivoimisteluun

Jumppaa televisiossa
TV2:n Jumppahetket ovat monipuolista ohjattua kotijumppaa kaikenikäisille, jossa Ylen ja Helsingin kaupungin uusi yhteistyö tuo kotijumpat jokaisen olohuoneeseen! Jumppahetki-ohjelmaa vetävät Helsingin kaupungin liikunnanohjaajat, ja kymmenen minuutin jaksot tarjoavat helposti kotona toteutettavia liikuntahetkiä erityisesti ikäihmisten tarpeisiin.

Jumppahetkiä lähetetään TV2:lla arkiaamuisin klo 8.50 maanantaista 6.4.2020 alkaen ja uusintana samana iltapäivänä klo 15.50. Koko viikon treenit uusitaan lauantaisin puolenpäivän aikaan.

Kaikki poikkeusajan Jumppahetket löytyvät täältä.

Eläkeliiton oma liikuntakanava tarjoaa vinkkejä ja kannustusta liikuntaan ja se löytyy täältä.

Tasapainoharjoitteluun sopivia harjoitteita.

Ikäinstituutin jumppavideoita

Vanhustyön Keskusliiton Vahvike-aineistopankista löytyy runsaasti vinkkejä kotijumpan tueksi. Sivuilta löytyy muun muassa jalka-, tuoli- ja välinejumppaa.

Jumppaa radiossa

Jyväskylän Yliopiston Informaatioteknologian tiedekunnan tuottama radio-ohjelmasarja, joka sisältää 12 ohjattua 5 - 8 minuutin liikuntatuokioita: https://www.jarviradio.fi/liikuntahetki/

YLE Areenassa

Sporttituokio (haasteita liikuntahetkiin)
Jumppaa pihalla tai olohuoneessa!
Liikettä niveliin ja kestoa lihaksiin Janni Hussin ja Jarmo Härkosen avustuksella nopeilla ja helposti kotona tehtävillä jumpilla.

Iltajumppa (nostalgisia iloisia jumppatuokioita)
Legendaarinen Iltajumppa oli ohjelmistossa vuosina 1979-1987. Anne Sällylän, Eeva Eerikäisen ja muiden vetäjien kanssa palaudut stressistä, vahvistat lihaksia, notkistat niveliä, rentoutat koko kehoa ja piristät mielialaasi varttitunnissa.

Outi Kokko-Ropponen

Liikuntasuunnittelija